VAN ANTI-CHIRST TOT CHRISTEN

Nooit had ik het mezelf voor mogelijk gehouden, maar toch is het me overkomen.

Ik moest niets weten van alles dat Christelijk was en maakte het graag belachelijk.

Allemaal schijnheilig en mensen die zichzelf voor de gek willen houden.

Nee ik geloofde in kunst als de meest belangrijke kracht van de mens. Ik hield van de 4 grote verschillende kunstvormen waar mijn hart van over leek te lopen. Van Toneel, van Dans, van Muziek en van Beeldende kunst. Daar was ik op onderzoek gegaan en daar vermaakte ik me mee en daar dacht ik mijn werkelijk hart in te vinden.

Mijn vrienden waren vrijwel allemaal kunstenaars die het vaak goed deden, zo kende ik vele relaties en hechte vriendschappen met verschillende kunstenaars in toneel, dans, muziek en beeld en heb ik zelfs vele jaren samengewoond met kunstenaars waar ik mee hecht bevriend was geraakt. Om een paar voorbeelden te noemen: Ik woonde meerdere jaren samen met studiegenoot kunstenares  Bernadette Beunk die later nog de Prix de Rome won en met actrice/ poppenspeelster Annelene Lintelo met wie ik zelfs samengewerkt heb aan theaterproducties.

en met een educatief danstheater met de naam DIN waar ik omging met mooie aantrekkelijke danseressen. En natuurlijk muziek was voor mij ook altijd van de partij geweest, ik formeerde met studiegenoten op de academie de slagwerkgroep "TIK-TAK+TOK", (bestaande dus uit Frans, Henk en Hans) Dus dit was nog ver voordat het social media-programma "TIK-TOK"  bestond.

Vanaf de tijd dat ik in Amsterdam woonde, kreeg ik daarbij heel veel belangstelling voor de opera en heb uiteindelijk samen met een groep acteurs en poppenspelers nog eens een eigen straattheater productie in Nederland doen laten ontstaan van de Barbier van Sevillia. 

Maar goed, op een zeker moment stortte mijn hele wereld in en was ik helemaal vast komen te zitten tussen uiteraard zeer goed bedoelde theatermakers die naast het theater ook buiten het theater vrijuit te kunnen gaan spelen met hun kunstjes.

Zo raakte ik dus mijn vermeende hart kwijt met daarbij zelfs 2 hele lieve kinderen die ik achter me had moeten laten.

De kunst kon mij niet redden en hoewel er ook een familielid kunstenaar was en fraaie kunstkoeien wist te maken.

Dit was dus het moment waarop ik eigenlijk werd beetgepakt om mezelf werkelijk eens goed tot mijn hart te gaan richten.

Ik organiseerde een hartenproject en betrok daar verschillende internationale kunstenaars in die allen wel iets met het hart te maken hadden meegemaakt.

Hun harten en de mijne kwamen samen en het werd een groot succes en ik ging zelfs een hartenkrant uitgeven. 

Maar het meeste werd ik geraakt toen  ik 2 van die kranten naar een paar bijzondere kunstenaars had willen brengen.

Dit waren Jaqueline Hoogeveen uit Deventer en WIllem de Ridder in Bussum. Beiden kende ik ze goed en ik beschouwde het als een grote eer om hun beiden mijn eigen hartenkrant aan te kunnen bieden.  

Toch verliep dit anders dan dat ik ooit had kunnen vermoeden.

(Ik schijf hier spoedig verder over.)

FROM ANTI-CHIRST TO CHRISTIAN

I never thought it possible for myself, but it happened to me anyway.

I didn't want to know anything about anything Christian and liked to make fun of it.

All hypocritical and people who want to fool themselves.

No, I believed in art as the most important human force. I loved the 4 big different art forms that seemed to fill my heart. From Acting-art from Dance, from Music and from Visual Arts. There I had explored and entertained, and I thought I could find my real heart in that.

My friends were almost all artists who often did well, so I knew many relationships and close friendships with different artists in drama, dance, music and image and I even lived for many years with artists with whom I had become close friends.

To name a few examples:

I lived for several years with fellow artist Bernadette Beunk who later won the Prix de Rome and with actress/puppeteer Annelene Lintelo with whom I even collaborated on theater productions.

and with an educational dance theater called DIN where I associated with beautiful attractive dancers.

And of course music had always been part of the game for me, I formed the percussion group

"TIK-TAK+TOK" with fellow students at the academy, (consisting of Frans, Henk & Hans). program "TIK-TOK"  existed.

From the time I lived in Amsterdam, I became very interested in the opera and eventually, together with a group of actors and puppeteers, created my own street theater production in the Netherlands of the Barber of Sevillia.

Anyway, at a certain point my whole world collapsed and I was completely stuck between, of course, very well-intentioned theater makers who, in addition to the theater, were also able to play freely with their tricks outside the theater.


So I lost my supposed heart and even 2 very sweet children that I should have left behind.

Art couldn't save me and although there was also a family member who was an artist and managed to make beautiful art cows.

 

So this was the moment when I was actually grabbed to really take a good hard look at myself.

I organized a heart project and involved several international artists who had all experienced something to do with the heart.

Their hearts and mine came together and it became a huge success and I even started publishing a heart newspaper.

But I was most touched when I wanted to take 2 of those newspapers to a few special artists.

These were Jaqueline Hoogeveen from Deventer and Willem de Ridder from Bussum.

I knew them both well and considered it a great honor to be able to offer them both my own heart paper.

However, this turned out differently than I could have ever imagined.(I'll write more about this soon.)

Mijn eerste Hartenkrant die ik wilde overhandigen was voor mijn zeer speciale docent Jacqueline Hoogeveen in Deventer. Zij was een docent die mij zeer kon stimuleren en tevens heel veel interessante mensen naar de academie haalde. Hoewel ze de graad van hoogleraar had, medeoprichtster was van. het jeugdjournaal, hoorde je haar daar niet over. Zij haalde de meest bijzondere Kunstenaars naar de academie. Zo ontmoette ik dus mensen van de familie van Warmerdam, Leontien Ceulemans, Rik Zaal, Willem de Ridder Paul Huf etc.

Ik genoot van haar eigen lessen en de gastlessen.

De vrijheid te voelen om iedereen te mogen benaderen en werkelijk te kunnen spreken, kwam zeker voor een deel van haar af.

Maar toen ik haar in 2003 opzocht  om haar een Hartenkrant te overhandigen, bleek zij plotseling even heel ander werk te doen. Ze was een beetje slecht ter been geworden en moest een pas op de plaats in acht nemen. En juist op het moment waarop ik haar de Hartenkrant ❤️ bracht werkte Jacqueline bij de zogeheten Heilig Hart- ❤️ kapel. Eigenlijk was ik dus zeer verrast en blij met dit gegeven. Zij had daarmee zich willen richten tot het oude beroep dat haar vader lange tijd had uitgeoefend. Ze bezocht zieke mensen in de naam van de Heilige Vader. Ik genoot van dit gegeven.

Willem de Ridder is is en was voor mij een echte meesterverteller. Ik kende zijn verhalen al voordat ik naar de kunstacademie ging door de "sprookjes" of prachtige verhalen die hij vanuit een kasteel uit Spanje vertelde voor te dragen over het onderwerp "Wilhelmus". willem gaf me inzage in de grote magie van de vertel-kunst. Waarom wordt de mens bij de ene mens geboeid en valt hij bij de andere zelfs in slaap?? Ook dit gegeven spreekt zich voor mij heel erg duidelijk uit in het nieuwe testament.

Willem heeft altijd van alles uit willen vinden en aan mij duidelijk kunnen maken waarom woorden, eigenlijk net als alles om je heen puur en alleen energie zijn. Energie die je als mens kunt gaan richten waarop je maar wilt. Woorden Haaren te maken met je diepere hartenwens en konden alleen op die manier feitelijk vrij gaan stromen.

Toen ik hem mijn Hartenkrant ❤️ bracht in zijn woonplaats Bussum, had ik ook een groot schilderwerk voor hem meegenomen van de mens die zichzelf heel erg goed kan verhullen in een metalen harnas en dan dus het klassieke beeld van een ridder uit de middeleeuwen kan weerspiegelen. Het had zelfs te maken met de persoon die zich dus alleen maar op die buitenkant had willen consentreren en waarbij de binnenkant helemaal onzichtbaar kan worden,. ook al is het nog zo'n groot bedrog.. Toch heb ik Willem juist veelal een zuiver hart mogen ontdekken en is hij daarmee voor mij een zeer waardevol voorbeeld gebleven.

Willem had zelf ook kranten gemaakt, waarvan hij mij een paar van overhandigde.Tevens vertelde hij mij toen over zijn nieuwe boek " SPIGELIGIE" en ontving hij op het moment dat ik bij hem was een echte SPIEGELOGIE-RAP waar we toen samen nog naar geluisterd hebben. Ik was zeker onder de indruk gekomen van zijn boek SPIEGELOGIE, een boek met een werkelijk magische uitwerking in Nederland en België en spontaan bleken door een spel dat er in beschreven stond, honderden groepjes te zijn ontstaan van misschien wel bij elkaar wel duizenden mensen die in kleine groepjes wekelijks bij elkaar wilden komen.

Mijn mond viel open van verbazing. na ons gesprek heb ik dat boek willen kopen en wat schetste op de eerste bladzijde mijn grootste verbazing? Dat ook zijn voorwoord was geschreven door een laaiend enthousiaste advocaat uit Nederland! En haar naam luidde: Yvonne Samuels 

Ik had in die tijd te maken kunnen krijgen met meerdere advocaten die dus allemaal onbetrouwbaar bleken en vooral op geldzucht uit konden zijn. Dat kon de advocaat van het voorwoord van Willems nieuwe boek onmogelijk zijn volgens mij. Ik besloot kort nadat ik het boek had willen kopen om deze advocaat met de achternaam SAMUEL te willen gaan opbellen. Maar alvorens ik hier toe over ben gegaan, wilde ik vreemd genoeg weten wat het verhaal van SAMUEL ook alweer was. Ik vond het een prachtige naam en wilde toen opeens graag weten waar het verhaal ook alweer over ging? En ook nu op dit moment valt mijn mond open van verbazing, omdat ik nog steeds bezig ben om de zeer uitgebreide kristalisatie-studie van niemand minder dan SAMUEL uit te printen en dat dus vele jaren later op woensdag 09 Februari 2022. Is dit soms niet een klein wonder?

In ieder geval toen in 2003 viel ik ook over de naam SAMUEL en wilde ik alvorens ik Yvonne SAMUELS wilde bellen weten waar dat verhaal ook alweer over ging.

Ik zocht de naam op en kwam als eerste een stichting tegen die de naam SAMUEL droeg.

Ik belde de stichting op ev vroeg de vrouw die mij te woord stond naar de betekenis van het verhaal SAMUEL.

Hierop gaf ze mij het antwoord en vertelde me dat SAMUEL de  bijzondere zoon van de bijzondere vrouw HANNAH was en legde mij in het kort uit waarom dit zo bijzonder was.

Toen de vrouw van stichting SAMUEL mij de uitleg had gegeven, bedankte ik de vrouw hartelijk en wilde ik weer ophangen.

Maar de vrouw van stichting SAMUEL had nog een kleine vraag voor mij. Zij vroeg mij of ik niet iets meer van Bijbelverhalen wilde weten?

Ik antwoordde van "Ja, waarom ook niet?"

Zij bood mij aan om een gratis online Bijbel cursus te kunnen ontvangen.

Ik heb me daarvoor op willen geven en kreeg mijn allereerste Bijbel toe gestuurd met als titel:

Wa@rom Jezus?

(Ik heb toen die cursus met heel veel genoegen gedaan)

Mijn bekering begon dus voor mij met de namen van HANNAH en haar zoon SAMUEL en dat dus nog voordat ik de advocaat Yvonne SAMUELS had gesproken.

Iets later kwam ik daadwerkelijk in contact met een hele bijzondere vrouw met de naam  HANNAH tegen en ook zekere SAMUEL. Zij hebben mij gebracht tot het zogeheten GEMEENTE LEVEN.

De naam waar eigenlijk deze hele website over gaat!

(Ook sloten mijn zuster HANNAH & broeder SAMUEL zich beiden aan bij mijn idee van stichting BANDO)

Dit is dus niet een zomaar een bedacht verhaal, maar een verhaal dat mij in de werkelijkheid kon overkomen.

 

My first Paper of Hearts that I wanted to hand over was for my very special teacher Jacqueline Hoogeveen in Deventer. She was a teacher who was able to stimulate me a lot and who also brought a lot of interesting people to the academy. Although she had the degree of professor, she was co-founder of. the youth news, didn't you hear from her about that. She brought the most special artists to the academy. So I met people from the van Warmerdam family, Leontien Ceulemans, Rik Zaal, Willem de Ridder, Paul Huf, etc.

I enjoyed her own classes and the guest classes.

To feel the freedom to be allowed to approach everyone and to actually speak, certainly came to a part of her.

 

But when I visited her in 2003  to hand her a Hartenkrant, she suddenly appeared to be doing a completely different job. She had become somewhat infirm and had to take a step back. And just when I brought her my Paper of Hearts❤️ Jacqueline was working at the so-called Sacred Heart ❤️ chapel. Actually, I was very surprised and happy with this fact. She wanted to turn to the old profession that her father had practiced for a long time. She visited sick people in the name of the Holy Father. I enjoyed this fact.

 

Willem de Ridder is and was for me a real master storyteller. I knew his stories before I went to art school by reciting the "fairy tales" or beautiful stories that he told from a castle in Spain on the subject "Wilhelmus". Willem gave me insight into the great magic of storytelling. Why is man captivated with one person and even falls asleep with another? This fact is also very clear to me in the New Testament.

 

Willem has always wanted to invent all kinds of things and be able to explain to me why words, just like everything around you, are pure and only energy. Energy that you as a human being can focus on wherever you want. Words have to do with your deeper heart's desire and could only actually flow freely in that way.

When I brought him my Hartenkrant ❤️ in his hometown of Bussum, I also brought him a large painting of a person who can very well disguise himself in a metal armor and can therefore reflect the classic image of a knight from the Middle Ages. It even had to do with the person who only wanted to consent to that outside and where the inside can become completely invisible. even though it is still such a great deception.. Yet I have often been able to discover Willem a pure heart and he has remained a very valuable example for me.

 

 

Willem had also made newspapers himself, of which he handed me a few. He also told me about his new book " SPIGELIGIE" and when I was with him he received a real SPIEGELOGY RAP that we listened to together at the time. to have. I had certainly been impressed by his book SPIEGELOGIE, a book with a truly magical effect in the Netherlands and Belgium and it turned out spontaneously through a game described in it, that hundreds of groups had arisen of perhaps thousands of people who lived in small groups wanted to meet weekly.

 

My mouth dropped open in surprise. after our conversation I wanted to buy that book and what was my biggest surprise on the first page? That his foreword was also written by a wildly enthusiastic lawyer from the Netherlands! And her name was: Yvonne Samuels

I could have had to deal with several lawyers at that time, who all turned out to be unreliable and could be mainly out for money. That could not have been impossible for the lawyer of the foreword to Willem's new book. Shortly after purchasing the book, I decided to call this attorney named SAMUEL. But before I got into this, I curiously wanted to know what SAMUEL's story was again. I thought it was a beautiful name and then suddenly I wanted to know what the story was about again?

And even now at this moment my mouth falls open in amazement, because I am still busy printing out the very extensive crystallization study by none other than SAMUEL and that many years later on Wednesday, February 09, 2022. Isn't this sometimes? a little miracle?

 

In any case, then in 2003 I also fell for the name SAMUEL and before I wanted to call Yvonne SAMUELS  I wanted to know what that story was about again.

 

I looked up the name and was the first to come across a foundation called SAMUEL.

I called the foundation and asked the woman who spoke to me about the meaning of the story SAMUEL.

To this she gave me the answer and told me that SAMUEL was the special son of the special woman HANNAH and briefly explained to me why this was so special.

When the woman from the SAMUEL foundation had given me the explanation, I thanked the woman warmly and wanted to hang up again.

But the woman of the SAMUEL  foundation had a small question for me. She asked me if I didn't want to know more about Bible stories?

I replied, "Yeah, why not?"

She offered me to receive a free online Bible course.

I wanted to sign up for this and was sent my very first Bible with the title:

Why Jesus?

(I did that course with great pleasure)

So my conversion began for me with the names of HANNAH and her son SAMUEL, before I even spoke to the lawyer Yvonne SAMUELS .

A little later I actually came into contact with a very special woman named HANNAH and also a certain SAMUEL.

They have brought me to the so-called CHURCH LIFE.

The name that this entire website is about!

(Also my sister HANNAH & brother SAMUEL both joined my idea of ​​foundation BANDO)

 

So this is not just an invented story, but a story that could happen to me in reality.

OVER SMAAK

Over smaak valt niet te twisten zou je kunnen stellen en dat is voor een deel natuurlijk ook waar.

Maar kijken we in het woordenboek dan treffen we daar aan:


SMAAK = ZINTUIG WAARMEE JE KUNT PROEVEN


En kan ik dan niet zeggen dat ik al heel veel geproefd heb en beproefd ben, en dat ik met enige voorzichtigheid ook ben gaan kijken naar de ijdele vormen in de kunst?

Neem nou als voorbeeld een vrij recent item in Nederland.

Marco Borcato en Alie B. zijn kortgeleden behoorlijk veroordeeld door hun publiek en dat blijkt dus echt niet voor niets te zijn. Kan je dan soms niet zeggen dat dat hele programma van "De voice of Holland" een beetje twijfelachtig is?

Waarom zou er bij een voice van Holland extreem iemand uitgelicht moeten worden?

Is dit om aan een vorm van werkelijke kunstvorm te kunnen gaan voldoen?

De "MEESTERS" zelf bleken dus volstrekt onbetrouwbaar te zijn.

Waar willen mensen dan dus massaal achteraan gaan open?

Is dat in de naam van iets of iemand die werkelijke liefde voor kan staan?


Nee dus!

Ja smaken verschillen kun je dan zeggen, maar de werkelijke resultaten van de voorbeelden vertellen dus ook iets over hun daadwerkelijke smaakpupillen.

En dit kan een ieder dus proeven.

ABOUT TASTE

You could argue that there is no arguing about taste and that is of course partly true.


But if we look in the dictionary, we find:

TASTE = SENSE WITH WHAT YOU CAN TAST

And can I say that I have already tasted and tried a great deal, that I look with some caution at the vain forms of art?

Take as an example a fairly recent item in the Netherlands.

Marco Borcato and Alie B. have recently been severely condemned by their public and it turns out that it is really not for nothing. Can't you sometimes say that the whole program of "De voice of Holland" is a bit doubtful?


Why should someone be highlighted with a voice from Holland?

Is this to meet some form of actual art form?

The "MASTERS" themselves thus proved to be completely unreliable.

So what do people want to open en masse at the back?

Is that in the name of something or someone who can represent true love?

So no!

Yes, you can say that tastes differ, but the actual results of the examples also tell something about their actual taste buds.

And everyone can taste this.